Протягом останнього року наша держава зробила багато кроків на шляху до Євроінтеграції. Найголовнішим кроком, звичайно, є ратифікація угоди про асоціацію України та Європейського Союзу. Перша частина якої, так звана «Політична», була підписана рівно рік тому - 21 березня 2014 року.
Україна зробила вибір на користь Європейського майбутнього і сьогодні відбувається так званий перехідний період на шляху до повноцінного членства в ЄС.
Однією з головних вимог Євросоюзу та міжнародного валютного фонду при наданні кредитів та фінансової допомоги і просування по шляху євроінтеграції є децентралізація влади в Україні. На зразок як в розвинутих демократичних країнах Європи. Децентралізація влади – це передача від державної влади до місцевої, багатьох функцій та відповідно фінансових ресурсів. Це зокрема охорона здоров’я та освіта, можливість створення муніципальної міліції, відділів містобудування, соціального захисту і т.д. Це все за прикладом світового досвіду повинно позитивно вплинути на якість життя членів громади та покращити рівень життя в країні в цілому.
Тому протягом останнього часу в державі прийнято ряд Законів, що забезпечують виконання цього процесу. Швидко, звичайно, цього зробити не можливо було, тому що є багато різноманітних факторів зокрема це прийняття нових Законів та внесення необхідних змін до існуючих – Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про регулювання містобудівної діяльності», Бюджетного кодексу України, і звичайно, до Конституції України – в частині повноважень та статусу органів місцевого самоврядування. Поступово відповідні зміни до законодавства вносяться.
На шляху до децентралізації влади є нагальна необхідність укрупнення територіальних громад, яка викликана декількома чинниками, а саме:
- на сьогоднішній день переважна більшість суб’єктів надання адміністративних послуг (зокрема в сфері містобудування (архітектура, ДАБК), реєстрації речових прав, пенсійне та соціальне забезпечення тощо), як правило, зосереджені в районних або обласних центрах, а передача вказаних функцій органам місцевого самоврядування призведе до необхідності доукомплектування цих органів відповідними фахівцями за для надання якісних адміністративних послуг;
- змінами законодавства передбачено передача функцій охорони здоров’я та освіти органам місцевого самоврядування, тобто сільським, селищним, міським радам.
Таким чином, відносно невеликі по чисельності жителів територіальні громади будуть просто не в змозі утримувати відповідний апарат місцевої ради та утримувати соціальну сферу громади. Та й такий апарат не раціонально утримувати на таку кількість жителів.
На виконання протокольного доручення голови райдержадміністрації Чехути Н.В. продовжуються зустрічі районного керівництва з територіальними громадами з надання роз’яснень стосовно добровільного об’єднання територіальних громад.
18.03.2016 р. заступник голови районної ради Борис Руденко зустрівся з депутатами сільської ради, членами виконкому, представниками ветеранських організацій та активом сіл Боровеньки і Єпіфанівка.
|